"YOGAKLASSER = ENERGIARBETE"

Yogakurs hösten 2022

Traditionell Yoga & Soundhealing

På Andrummet i Vaggeryd


En kurs för dig som vill lära dig mer om Yogans olika tekniker.

En kurs för dig som vill hitta "din" yogaform - som ger dig bästa välmående här och nu.

Du får prova på yoga med fysiskt fokus, yoga som är avstressande och yoga som är energitransformerande. Dessa tekniker har alla positiva effekter på ditt fysiska, emotionella och mentala välmående. Soundhealing aktiverar kroppens självläkande förmåga.

Efter avslutad kurs har du större erfarenhet av yogans olika tekniker, som i sig ger bättre självkännedom och således kan guida dig framåt till fortsatt välmående i din vardag.

Kursinfo:

  • 4 st yogaklasser, måndagar 29/8, 26/9, 24/10, 21/11 kl 18:30-20:00
  • 4 st inspelade yogaklasser, för fördjupning på egen hand.
  • Pris: 900 kr (ord.pris 1200 kr)
  • Boka din plats på: boka.se/andrummet
  • Frågor mailas till: yogalovegong@hotmail.com

Kursens innehåll:

  • Fysiska yogapass från tre olika traditioner (Ashtangayoga, Yinyoga och Kundaliniyoga)
  • Andningstekniker som är vårt mest effektiva verktyg för att förändra energi, tankar och känslor.
  • Soundhealingmeditationer där du guidas till djup och läkande vila till ljudet och vibrationerna från olika soundhealinginstrument.

Kursupplägg:

Tillfälle 1: Ashtangayoga - dynamiskt flödande positioner synkroniserat med en specifik andningsteknik, för att stärka kroppen fysiskt, öka din smidighet och nå mental klarhet. Djupavslappning till Gongar.

Tillfälle 2: Kundaliniyoga - fokus på livsenergins flöde i kropp, sinne och själ. För att vitalisera nervsystemet, balansera hormonsystemet och frigöra blockeringar i ditt energisystem (chakrasystemet). Djupavslappning till Monochord och Gongar.

Tillfälle 3: Yinyoga - avstressande yoga som görs sittande och liggande, med fokus på kroppens bindväv/fascia. Yinyoga är återhämtande, mjukar upp stela kroppar och förbättrar vår förmåga att vara i nuet - medveten närvaro. Djupavslappning till Tibetanska klangskålar och kristallskålar.

Tillfälle 4: Andning & Meditation - här fördjupar vi oss i kärnan - de transformerande andetagen, som vi enkelt kan använda i vår vardag. Vi provar olika andningstekniker som ger ökad energi, mentalt fokus, förbättrad sömn, förbättrad matsmältning, för avslappning, inre lugn samt för att reducera stress, oro, ångest och nedstämdhet. Djupavslappning till Solfeggiopipor, kristallskålar och Gongar.

Boka Yogakurs, Fly Yoga-klasser och grundkurs Fly Yoga här: https://boka.se/andrummet 


Fly Yoga hösten 2022

på Andrummet i Vaggeryd

Grundkurs: måndag 12/9 kl 18:00-20:00

Fly Yoga klasser måndagar: 29/8, 26/9, 24/10, 21/11, kl 17:30-18:30 


Fly Yoga

  • Sväva fritt i luften
  • Få stöd att gå djupare i dina yogapositioner
  • Lek med gravitationen, utforska dina gränser och få nya perspektiv
  • Vila och meditera svävandes i yogagungans kokong
  • Sträck ut ryggen och avlasta trycket på kotorna i din ryggrad när du hänger upp och ned.

Att hänga upp och ned korta stunder innebär återhämtning och rehabilitering för vår komprimerade/stela ryggrad. Det skapar ett skönt space/utrymme mellan kotorna i vår ryggrad samt att det stöttar kroppens system och flöden på olika vis - det sker en välbehövd dekompression helt enkelt. I yogagungan blir detta tillgängligt utan att belasta nacke, axlar och armbågs- och handleder, jämfört med om du står på händer eller i huvudstående direkt på golvet. I Toronto där jag gick min första utbildning inom Fly Yoga, samarbetar Fly Yoga studios med sjukhusens ryggrehabiliterings kliniker och de har sett många positiva effekter av Fly Yoga.

För att gå på drop-in-klasser i Fly Yoga krävs att du har gått en grundkurs för mig på Andrummet (eller att du har utövat Fly Yoga tidigare). Det finns ett stort säkerhetsfokus kring Fly Yoga och för din trygghet, så lär du dig de grundläggande och enkla teknikerna på en grundkurs. 

Maila frågor till Camilla: yogalovegong@hotmail.com

Boka Yogakurs, Fly Yoga-klasser och grundkurs Fly Yoga här: https://boka.se/andrummet

Att tänka på: 

Avlägsna allt som kan rispa tyget i yogagungan (klocka, ringar, bälten, skor). Använd kläder utan dragkedjor eller vassa detaljer. En reva i yogagungan minskar hållfastheten och hammocken är inte längre säker. Använd träningströja med ärm (ej linne/ärmlös) för att hålla yogagungans tyg fräscht för din och nästa användares skull. Ät ej en stor måltid precis innan en Fly Yoga klass, då det lätt kan leda till illamående.

Du bör vara extra försiktig när du utför Fly Yoga om du är gravid, har en ögonsjukdom, nyligen genomförd kirurgi, svindel samt hjärt-kärlsjukdom. Rådgör med din läkare samt kontakta mig vid eventuella funderingar.

Du finner mer info, foton och filmer när jag utövar Fly Yoga på Instagram: @yogalovegong 


Boka Yogakurser och yogaklasser här: https://boka.se/andrummet 


Akupressur enligt Traditionell Kinesisk Medicin

Akupressur enligt TKM (Traditionell Kinesisk Medicin)


Vill du boka tid, kontakta mig på: qienergi@hotmail.com

Inom kort (under 2022) så kommer du att kunna läsa mer om akupressur, kinesisk medicin samt boka tider för behandlingar på en ny hemsida dedikerad till Akupressur, Reiki och energibehandlingar. Du finner min nya hemsida som är under uppbyggnad på: https://www.qienergi.se 

Just nu kan du läsa om mig och akupressur på Instagram: @qienergi